Flytteforberedelser: Caen

Nå er det bare tre uker igjen til jeg drar til Caen. Den tida skal brukes på flytting, bli ferdig med å jobbe, en «språktur» (ferie) til Paris, en liten tur til Lund og å få alt mulig rart i orden. Plutselig bor jeg ikke lenger i Norge. Jeg har ikke alt for mye tid til å tenke så mye over det, så mest av alt kjennes det fint.

Heldigvis er det mye som er på plass allerede, og takk for det – flytting er noe ordentlig strev. Leiekontrakt, studielån, skolebøker, delvis flyttelass, flybilletter, papirer (fransk byråkrati elsker papirer skjønner jeg),  endel språkforberedelser, oversikt over viktig info, pass og i det hele tatt. Jeg har både et sted å bo, kommende inntekt og klær i en bag – så dette blir bra.

Mest av alt gjenstår det å glede seg, og å lære seg noen nyttige fraser. Hei Caen!

… Og ja, jeg har selvfølgelig pakka med et strikketøy (eller flere).
IMG_20140719_202933 IMG_20140721_181636

Legg igjen en kommentar

