Renaissance

… eller gjenfødelse som det heter på norsk. Tittelen på innlegget her er veldig konseptuell, og det hele er en smule ironisk.

For det første blir jeg alltid i blogghumør når jeg enten skal til utlandet, eller broderer bunad. Nå om dagen skal jeg gjøre begge deler, så jeg tenkte at bloggen kunne få lov å gjenoppstå. Eller bli gjenfødt.

Sånn ser altså det ut:

Før det andre har jeg skrevet nesten en hel masteroppgave som jo på sett og vis handler om gjenfødelse, eller i det minste å gjenoppstå som menneske. Ironisk er det at jeg skriver ferdig denne masteroppgava, samtidig som jeg gjenoppliver bloggen (som jo er historien om meg selv) og skal flytte til akkurat samme sted som fortelleren i boka jeg skriver om flytter når hun er ferdig med å skrive (hun skrev da historien om seg selv, selv om det egentlig var forfatteren som skrev fortellerens historie, men det er en annen sak). Så stiller jeg og fortelleren av romanen jeg har som studieobjekt likt. Vi skriver oss ferdig og drar til Frankrike. Det som er bra er at noen har testa planen før meg, og etter alt å dømme virker det som en bra plan.

Sånn ser livet mitt ut for tiden:

2 thoughts on “Renaissance

Legg igjen en kommentar

