Motivasjonsarbeid

Motivasjon, motivasjon. Når man går på PPU (praktisk-pedagogisk utdanning) blir man ganske opphengt i motivasjon. Og metakogniasjon for den saks skyld.

Siden jeg trenger ganske masse motivasjon denne høsten (som alle høster, helt egentlig) har jeg satt i gang noen tiltak. Et av dem er praksis-pakkekalender. En av velsignelsene med å være barnslig materialistisk er nettopp det at man finner veldig masse motivasjon i presanger. Selv om jeg har kjøpt inn de fleste selv, og det kan virke litt kjedelig – så tror jeg det er et treffende tiltak. Har fått inn en administrator på det hele, som må pakke inn og velge én pakke hver fredag , og kjøpe inn de som skal være hemmelige.

upload

Det neste tiltaket er noe så banalt som journal/dagbok. Det er så hipt med metakognisjon i den norske skole om dagen, at jeg tenkte jeg skulle øve på å tenke på hva som får meg til å tenke lure ting. (Konseptet med meta er jo nettopp det at det er tanker om tanker og læring om læring og sånt noe).

Hvis jeg så tenker noe lurt, skal jeg jammen huske på hva det var som gav meg ideen. Denne evige troen på at jeg kommer til å være superorganisert og flink, gir jeg aldri opp. Men la meg si det sånn at det er en grunn til at jeg bestandig begynner på nytt.

 

 

One thought on “Motivasjonsarbeid

Legg igjen en kommentar

