Snart skolestart

… og i motsetning til da jeg var yngre, gleder jeg meg! Starten på høsten betyr at det fremdeles er litt sommer, at verden snart skal fylles med nydelige farger – og ikke minst, kroppen og hodet er fyllt opp av entusiasme og motivasjon. Om høsten er det aldri noe problem å legge planer, formulerer ambisjoner og forsetter, begynne å trene, glede seg til all jobbinga høstsemesteret nødvendigvis blir fyllt med. Det er heller aldri noe problem å holde seg på Blindern, kjøpe bøker i god tid, finne fram permer og lage systemer. I tillegg til det skal jeg glede meg både til juleferien – og å begynne på master til våren.

Det er selvfølgelig helt nødvendig å starte bra, med friskt mot – for å holde ut høsten. For man husker jo faktisk ikke hvor sinnsykt mørkt og kaldt det etterhvert blir. Men det er helt okei.

upload

Stikkord for min høst:
– PPU
– Strikkebutikk
– Trening
– Bunad til Jon
– Bergen
– Instagram
– Neglelakk & leppestift

Jeg skal ta siste halvdel av PPU, og forhåpentligvis kunne kalle meg adjunkt rundt juletider. Ikke at jeg skal slutte på skolen, for jeg har virkelig lyst til å ta master. Men det er jo en liten milepæl allikevel. I tillegg til det har jeg fått verdens beste jobb! Jeg er å finne i strikkebutikken på Storo nå og da. Det er hyggelig å prate med håndarbeidsfolk, og helt okei å ha som jobb å gå rundt i et garnparadis. Alle fargene gjør meg så glad.

Ellers skal jeg få til å trene denne gangen! (Dette sier jeg jo hver høst, og jeg holder ut lenger og lenger for hver gang. Til slutt så funker det). Jeg skal fortsette å begynne på bunaden til Jon, og håper å få den ferdig innen fire år. Det høres lenge ut, men det er ikke det. Jeg skal ta noen turer til Bergen for å besøke lillesøster – og jeg skal prøve å hverdagsinspirere meg selv med instagrambilder og neglelakk. Nå har jeg jo en jobb hvor jeg kan pynte meg! Og det bør man jo benytte seg av.

3 thoughts on “Snart skolestart

  1. Høres bra ut, Karen! Jeg har planer om å være flink sammen med deg på Blindern (: Og jeg synes det er litt stas at vi er adjunkter til jul! Også gleder jeg meg veldig til å begynne på masteren. Vi sees snart!

Legg igjen en kommentar

