Fylte paprikaer

Hei, mitt navn er Jon Fjellstad, og jeg er kjærsten til Karen. Jeg har fått en egen matspalte her på bloggen! Håper dette ikke fører til leserflukt.

I dag spiste vi fylte paprikaer

Handleliste:

– Paprika

– Ris
– Valnøtter
– Løk (jeg brukte sjalottløk)
– Redikker
– Chili
– Hvitløk
– Cheddar eller Parmesan, Karen liker Brie.
– Rosiner!
– En god krydderurt, vi brukte mint, men ikke ta for mye!

Slik gjør man:
Skru på ovnen på ca 180 grader
Kutt av toppen på paprikaene som vist på bildet.
Hakk opp alle de øvrige ingrediensene, det er fyll alt sammen.
Kok risen i en liten kjele, du trenger ikke så mye, den trenger ikke bli helt ferdig heller.
Surr løk og chili og hvitløk og valnøtter i en stekepanne. Ta på litt olivenolje.
Surr resten i stekepanna.
Putt alt i paprikaene, sett på paprikahatten og stek det i ovnen i ca  20 min, du kan bruke et stekebrett. Jo lengre jo bedre, det gjøkke no om paprikaene blir litt svarte på toppen.

Håper det smaker! 🙂

 

 

2 thoughts on “Fylte paprikaer

    • Jon ble helt fra seg av glede fordi han fikk en kommentar. Tipper han blir syyykt glad hvis du prøver å lage det! Jeg tror forresten at du også blir sykt glad da, for fylte paprika er helt vilt godt.

Legg igjen en kommentar

