Siste innspurt!

Dette er uka for sisteinnspurter. Det er bare fire dager igjen av praksis, og innen den tid håper jeg min småforstuede fot er såpass bra igjen at jeg kan traske meg en tur i skogen, og ta en skikkelig vandring langs akerselva, dra til Skien og gå Skotfosstien. Og så videre. Etter påske skal det bli skikkelig godt å komme seg tilbake til Blindern. Og å sove til minst kvart over sju, fem dager i uka! Å stå opp 06.20 er alt for tidlig for meg. (Selv om jeg vet jeg egentlig er ganske heldig, i forhold til mange andre).

 

Det viser seg at dette bunadskjorteprosjektet mitt har blitt ganske mye jobb. Egentlig er det helt greit, men jeg gleder meg likevel grisemye til den er ferdig. På onsdag er det siste kurskveld, og da bør det aller meste falle på plass.På lørdag var jeg på Jernia og kjøpte meg et ekte strykebrett. Jeg er kanskje litt alene om dette, min alder tatt i betraktning, men livet mitt ble ganske mye lettere å leve etter at jeg fikk strykebrettet i hus. Det blir i alle fall mye lettere å sy ting. (Det er umulig å sy uten strykejern, sånn er det bare).

 

Bunadskjorta ser i alle fall sånn ut nå:

Jeg kan forresten røpe at jeg har gjort mer givende ting enn å lage mansjett-folder. Men duverden hvor fint det skal bli. Nå er skjorta forresten i en sånn stand at den er mulig å prøve. Men jeg har litt dårlige erfaringer med å kle på meg ting som har mer enn ti nåler i seg, så jeg venter litt til.

 

5 thoughts on “Siste innspurt!

  1. Du er flink! Jeg gleder meg også til å være ferdig i praksis, mest til å sove litt lenger enn 05.20 (kjente jeg hadde lyst til å skrive klokkeslettet i caps lock, men det går jo ikke). 🙂

    • Sånn sett skal jeg ikke klage. Men jeg kjenner det sykt godt likevel. Særlig etter denne klokkestillinga. Nå står jeg opp før uglene legger seg. Det går jo ikke an.

Legg igjen en kommentar

