Om bunadprøving og ting å se fram til

I dag har jeg vært prøvepinnsvin (følte kanin passa så dårlig når man har på seg et plagg med en hel boks med nåler i) for bunaden min. En ting kan jeg røpe; den blir veldig fin! Har brukt masse tid på å velge resten av bånda på forkleet og diverse, det var helt utrolig vanskelig. Men til slutt så gikk det. Skulle tatt bilder hvis det ikke var for at jeg glemte å ta med kamera, men det gjorde jeg jo. Akkurat nå gleder jeg meg så mye at det kribler i magen!

Forresten var det mer enn gjennomsnittlig digg å sove på sitt eget pikerom, med terrorkatten som selskap og bikkje i fotenden av senga. Det var også  hyggelig med: Trehusluft – som er helt annerledes (og bedre) enn murblokk-luft. Skiensvann, som danker ut Oslovannet hundre ganger (Skiensfolk har så utrolig bra vann, det er noe de burde selge på flaske). Tid til å se både fem-mil og tre-mil på tv, og til og med litt skiskyting. Tid til å skrive eksamen i et bedagelig og trivelig tempo. Alt det der.

Det som er veldig bra akkurat nå er at jeg har en masse ting som er hyggelig å drive med, men som jeg samtidig gleder meg til å bli ferdig med. Bunadskjortesying er en av greiene. I morgen skal jeg sy i armer, på onsdag lage hull til hodet. Det er veldig trivelig å holde på med, men tenk så fint det skal bli å bli ferdig.

Andre ting som også er hyggelige, men som det samtidig skal bli digg å bli ferdig med:
– Eksamen. Egentlig er det veldig hyggelig med oppgave-eksamener. Men de er gode å levere fra seg og.

– Praksis. Jeg er ferdig med en av fire uker. Det er innmari fint, men etter praksis er det påske og litt fri. Kan ikke skade med tid til å gå ut i det finværet jeg ønsker meg til da.

– Konfirmantene. Jeg er kursleder for en skikkelig trivelig gjeng fjortiser. Det er veldig gøy, men både jeg og de er der for seremonien i rådhuset. Det er den man egentlig gleder seg til. Hadde det vært åpent for alle ville jeg anbefalt folk å dra bare for å kikke, men da kommer man jo ikke inn.

 

Ting jeg bare gleder meg til, og som godt kunne vart litt evig:

– Å dra til Tønsberg, lage pizza med Ingrid, gå tur med den ekstremt rare hunden og lakke negler.

– Påske.

For de som ikke skjønte det er denne lista skrevet sånn at jeg skal ha noe å lese på når eksamenspanikken brer seg, prestasjonsangsten kaster seg over meg i praksis, bunadskjorta oppfører seg teit og blir vanskelig å sy og sluket i vasken blir tett. Da skal jeg bare si til meg selv; halloooooo, du er jo verdens største livsnyter – SELV når du har eksamen/mye å gjøre/trener. (Sistnevnte er kanskje ikke helt sant, men i mitt nye og bedre liv, som jeg begynner med ca to ganger i måneden, er det alltid det. Og da får det være sånn).

Legg igjen en kommentar

