Symaskineri

Denne syinga har gått til hodet på meg. Derfor blir det så mye blogging om det. Det skal sies at det har litt med at jeg ellers for det meste er på enten jobb eller på skolen, og jeg har ikke en ambisjon om å ha verdens aller kjedeligste blogg. Jeg satser heller hardt på nest kjedeligste, og da får man holde blogginnlegg om hva jeg spiser til lunsj ute av det. (Som regel er det foccacia fra Deiglig, skyr mango eller god dag skogsbær, men altså).

Jeg har fra før av en veldig nydelig symaskin som heter Elna gresshoppe (fritt oversatt).

Denne gresshoppa er enormt trivelig og funker som bare det. For tiden er den stasjonert hos mamma, hvor den holder på å lage et skjørt. Men siden jeg ikke har tid til å være der hele tiden, går det litt sakte med det. Samtidig har ikke gresshoppa så veldig god forstand på mer avanserte greier enn helt rett søm, og det er jo litt begrensende. Derfor følte jeg at Elna trengte en kamerat. Som kan lette litt på arbeidsbyrden som kanskje kan bli ganske stor etterhvert.

Da kjøpte jeg altså en symaskin til. En Singer Heavy Duty 4423, for de spesielt interesserte.

Jeg synes den er megafin. Og selvsagt hadde jeg baktanker (jeg er jo lur, så jeg har jo alltid det). 1. Mamma er med på å sponse, og er derfor berettighet til å låne den når hun vil. Altså trengte jeg en maskin som hun ville være i stand til å bruke. Derfor er den såpass lite avansert, men heller solid, rett på sak – og forhåpentligvis grei å ha med å gjøre bestandig. Kunne jo ikke ha en symaskin med 300 sømmer og skjerm hvis mamma skulle bruke den. 2. Den ser jo megamacho ut! Tanken med det var jo at Jon skulle bli så sjarmert at han rett og slett må lære seg å sy. Han synes i alle fall den er megafin, så taktikken funker litt hittil.

Men som det er hver gang man kjøper noe skikkelig kult, oppdager man noe annet kult;

Hadde jeg visst om den her litt før tror jeg kanskje jeg hadde blitt så sjarmert at den hadde blitt med meg hjem. Selv om det da ville gått dårlig med mine lure taktikker. Enda godt jeg ikke har så mye av hverken plass eller penger, da hadde jeg sikkert blitt helt vill og kjøpt den.

Legg igjen en kommentar

