Kurt

Akkuart nå befinner jeg meg hjemme på Skotfoss for å skrive oppgave. Om hva?

Kurt!

Faget er barne og ungdomslitteratur, og boka jeg skriver om er Kurtby. Ikke bare er det ganske hyggelig å sitte med kaffikoppen og farmor og hjemmestrikka ullgenser som jeg fant i skapet på rommet mitt, men det er også ganske hyggelig å skrive oppgave om verdens hyggeligste fag. Needless to say, min store drøm er å skrive masteroppgave om Mummitrollet. Ideen er litt tøysete ennå, men hvorfor ikke? Barnelitteraturfeltet er i voldsom vekst, øker i popularitet osv. Også må det jo faktisk være verdens kuleste ting å bruke et år av livet sitt på Tove Jansson og faktisk leve av det (i den grad man kan leve av studielån, riktignok). Det frister i alle fall noe voldsomt.

Ellers er det snart eksamen og jeg håper eksamensiveren (eventuelt nervøsiteten, det er vel nesten samme sak) plutselig faller i hodet på meg. Helst bør det skje i løpet av helga. Men heldigvis har jeg fått knallbra tilbakemeldinger på alle oppgavene jeg har skrevet, så jeg kan i alle fall den delen av pensum man mest sannsynlig ikke får på eksamen. Det er da noe!

One thought on “Kurt

Legg igjen en kommentar

