Mine nye beste venner

Dette er en historie om sko. Det kan hende det ikke er så spennende, men skal det være blogg – så skal det være blogg. Det sagt så er jeg mer enn gjennomsnittlig glad i sko, og har kanskje et mer enn gjennomsnittlig personlig forhold til de skoa jeg eier.

Vinterskoene jeg hittil har traska rundt med het «Lapikas» og ble kjøpt av min farmor i 1987. Problemet med dem, kan dere tenke dere, er at de rett og slett var slitne av livet. Etter mange måneders grubling kom jeg til at jeg rett og slett skulle hive dem i søpla (jeg liker ikke å gjøre sånt, men jeg tror ikke det var så mye brukbart igjen, og dersom de skulle blitt sendt til Russland med UFF tror jeg rett og slett de ville gjort mer skade enn gagn). Det var ingen enkel beslutning, for jeg innså jo behovet allerede for flere år siden. De holder da alltids en sesong til. Men ikke denne gangen. Nå er de sendt videre til de evige skomarker.

Det viktige med denne skohistoria er egentlig at Lapikasene har fått seg noen helt aledeles nydelige arvtakere. Helt i samme klasse og allting. (disse burde holde noen år, de og. Skjønt kanksje ikke 24? Men det er lov å håpe da).

Duck Feet Århus. Jon ble helt utrolig misunnelig når han klappet på saueulla inni der (før de ble brukt, da. tror neppe noen ville gjort det samme med lapikasene liksom). Dere skulle sett ham! Ja, det var en lykkelig stund for både meg, Jon og gakkgakkføttene.

(Man kan klikke på bildet for å se hvor sinnsykt dyre de er, faktisk).

One thought on “Mine nye beste venner

Legg igjen en kommentar

