Je vais aller à Compans Caffareli

I natt drar jeg til Frankrike. Ufattelig kult. Litt mindre sikker er jeg på mine egne franskkunnskaper, som i grunn har blitt ganske borte med åra. Uansett er det bra å være litt fransk av seg, så får jeg følt litt på om planen min om å flytte til frankrike for å ta et årsstudium om tre år er god eller ikke.

Jeg har i alle fall laget meg min egen miniparlør som har tre setninger i seg. Også kan jeg si mitt eget navn, og hvor gammel jeg er. Da har man det gåendes om noen skulle finne på å prøve å slå av en prat! Jeg kan sikkert si hva katten min og hunden min heter også. Sånn i fall jeg skulle treffe på en fransk gammel dame som skulle spørre liksom. Dessuten har jeg sjekka på kartet hvor Toulouse egentlig ligger. Føler meg så geografiinteressert at det er helt vilt (jeg har tenkt på å gjøre nettopp det i omtrent tre måneder).

Forresten har jeg gått til anskaffelse av denne boka:

Som jeg dypt og inderlig håper at jeg en gang blir skilla nok til å få bruk for. Det er i alle fall planen, for jeg skal gå på sykurs.

Av andre ting som har skjedd har jeg begynt å ri igjen! Og som en naturlig konsekvens av det kan jeg nesten ikke gå.  Gøy på landet. Og spesielt gøy er det når Karen og hesten Skøya er ute på nye eventyr. Noe som forøvrig ble ganske spennende når vi traff på tre løpende hester som hadde hundre spøkelser i seg. Best å passe seg for sånne! … Det lærte jeg i alle fall da.

3 thoughts on “Je vais aller à Compans Caffareli

  1. God tur, Karen! Håper du liker deg! Hva slags årsstudium er det du tenker på i fremtiden? Ordentlig Universitets-nivå på fransk liksom? Er så usikker selv, på hva jeg skal gjøre med denne fransken min som driver å skranter.

    • Jeg tenker universitetsfransk i Caen. Årsstudium for lærere, lærerstudenter og andre. Det er via UIO så det er ikke skolepenger heller. Trenger bare å komme inn, men tipper det skal gå. (Og bli ferdig med master først og alt det der, da).

Legg igjen en kommentar

