Luksuslivet

Nordkurs København er mitt beste trekk på lenge. Min plan om å blogge masse gikk i vasken, fordi jeg er så opptatt med å bare være her.

Kule ting vi har gjort er blant annet byvandring i København, med en megaengasjert guide som var litteraturviter, men sykt opptatt av arkitektur. Jeg fant også verdens beste garnbutikk, men hadde ikke egentlig tid (eller råd) til å bli kjent med den. København er en veldig fin by, synes jeg, selv om jeg ikke har hatt ork til å dra dit på fritiden. Synes det er alt for deilig å ha by-fri. (Schæffergården ligger passelig forstadlig og landlig til). For eksempel var det bedre å gå i hjorteparken og hilse på dyrene der enn å stresse rundt i byen. Likevel er det helt aldeles klart og tydelig at jeg skal dra på en byferie til København.

Vi har også vært på Louisiana og sett utstillingen LIVING. Megaspennende og bra! Jeg er ikke noe kunstmenneske, og trodde litt før jeg dro at jeg ikke kom til å få så kjempemasse ut av det. Det var en helt aldeles feil ting å tenke. Virkelig.

Dette huset var for eksempel ganske kult:

Hele Louisiana-stedet var superkult og fantastisk, og man skjønner vel i grunn hvorfor det er så kjent og berømt. Det er bare jeg som er såpass ukultivert at jeg ikke har brydd meg om det før. Like greit, en kan ikke følge med på alt.

Ellers er det bittelitt intenst å være sammen med de samme 19 menneskene hele tiden. Bittelitt intenst å ta 10 studiepoeng på to uker, for all del. Men det går selvfølgelig bra fordi menneskene er så bra, undervisningen er så bra, stedet er så ekstremt bra, maten er så bra. Alt er så bra! Unntatt min evne til å ville gjøre alt annet enn å skrive på eksamensoppgava, som jeg skulle gjort in this very moment. Jeg kaller det pause, de er visstnok anbefalte.

Ellers er det så masse artig arkitektur her. De har for eksempel fossiler i gulvene (steingulv, altså – ekte fjell med ekte fossiler i). Det er ekstremt kult.

Dette er hva jeg kaller en hage. Det likner en park.

Dette er forresten hva jeg kaller frokost! 🙂

Jeg kunne tatt masse bilder, men får det skikkelig ikke til. Samma det. Det kommervel  med åra.

 

Det eneste som er er at man savner visse ting. Som en viss tjukk hest, og en viss tynn kjæreste. Men bare så mye at det er hyggelig, og ikke så mye at det er brysomt.

One thought on “Luksuslivet

Legg igjen en kommentar

