Neste års fag

Jeg er en av dem som elsker det når 1. juni kommer og man kan melde seg opp til nye fag. Det er så himla motiverende å kunne finne nye fag, nye ting å glede seg til i slutten av eksamensperioden, hvor lysta på sommerferie kanskje er bittelitt større enn motivasjonen til å faktisk gjøre seg ferdig. Da passer det bra å bli gira for det som kommer, gresset er alltid grønnere på den andre siden osv.

Neste semester for meg blir fullt av barne- og ungdomslitteratur, andrespråkslæring og «ideologi og terror» hvor man kan lese om både Stalin og Bin Laden. Best av alt har jeg sikra meg noen superbra kollokviepartne gjør selv de kjedeligste forelesninger festlige, og de merkeligste ting gøy. Det finnes faktisk ikke et bedre tips til et vellykka liv som student enn å ha bra folk å studere med. Alfa og omega, er det. Det er fint å være litt positiv fra starten av, for da veit jeg at sånn ca. 20 august kommer jeg til å glede meg til en unge til skolestart, når jeg står på akademika og kjøper nye penner i nye farger og miljøvennlige kladdebøker med dyr på.

Grunnen til at jeg alltid gleder meg er pensum som dette:

(Den skal såklart leses på svensk)

Selvfølgelig har jeg de største ambisjoner om å lese masse i sommerferien, og det faller meg såklart ikke inn at det er bittelitt usannsynlig i og med at jeg alltid har hatt det som mål – og faktisk aldri gjort det. Og sommerferien, den er allerede i morgen. Akkurat nå gleder jeg meg mest til den.

Legg igjen en kommentar

