Barsk

Siden jeg bor alene (eller, jeg gjør det i teorien da), har jeg egentlig ingen til å fikse ekle ting for meg. Selv om Jon er en sånn hyppig gjest (så hyppig at han nesten bor her), er han ikke en sånn ekte fiksemann. Eller, kanksje, hvis man husker å spørre. Men, jeg er ikke flink til å huske på å spørre.

Så, i dag måtte jeg krype til korset og fikse det tette dusjsluket mitt sjæl. Og fytti! Det var ekkelt! Da måtte jeg legge vekk all min teit-jentehet som jeg hadde, og bare være modig og barsk. Ganske vellykket.

Det ser ut til at det ikke er så vanlig å vaske nedi dusjesluket. Det så i alle fall ut som det ikke var gjort hos meg på sikkert fem hundre år. Men nå! Nå er det skinnene blankt, som gull (kråkesølv?)! Dessuten er jeg så fornøyd med meg selv at jeg tenkte jeg skulle slippe å vaske badet. Noe som gir meg et ekstremt skittent bad, men hva gjør vel det når dusjesluket er reint på innsida?

Legg igjen en kommentar

