I går

I går var først en elendig dag, men til slutt ble den en ekstremt fin dag.

Og sånne dager, for dem har vi noen av alle sammen, tror jeg, er egentlig gode å ha. Jeg synes egentlig det er en god ting med humørsvigninger, det setter jo ting litt i perspektiv. Dessuten blir man så letta når alt sammen liksom løser seg opp og blir bra igjen. Og glad. Og fornøyd.

Det hele starter med masse hodepine og lesing på en bråkete lesesal, fortsatte med at jeg sovna i senga mi med sauen slengt over meg. (Jeg har et kjempesvært saueskinn av en islandssau, noe som riktignok plager samvittigheten min litt, men den har pinner i pelsen  – så jeg tar det som et tegn på at den har vært en lykkelig sau i friluft som rakk å bli mett av dage før den ble min). Og jeg tror det er skikkelig sunt å sove med en sau på seg, for jeg våknet ganske glad å fornøyd.

Etter det spiste jeg sushi og drakk vin med Jon, og toppet det hele med dronningsjokoladekakao – før vi gikk til Ingrid for å se på menn som hater kvinner-serien på TV. Det er egentlig filmen, bare at den er delt opp i mange deler. Ekstremt hyggelig. Ekstremt høstaktig og koselig, inne. Jeg likte det. (Men jeg må si at jeg savner å ha tregulv å sitte på!)

Legg igjen en kommentar

